Strona 1 z 2

Kod błędów - interpretacja, omawianie

: 18 maja 2024, 22:17
autor: Charls
Dziwna sytuacja mi się dziś przydarzyła, mianowicie wieczorem odpaliłem silnik i zaraz wywaliło komunikat "awaria silnika udaj się do serwisu" bądź coś w tym stylu i kontrolka MIL pomarańczowy samochodzik z wykrzyknikiem. Odpaliłem obd11 i ukazał się taki błąd:

Obrazek
/screen zrobiony z historii błędu z obd11 dlatego godzina jest późniejsza/
P164700 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Coding of Powertrain related Control Modules wrong/incomplete
Co w tłumaczeniu google oznacza:
P164700 – Sprawdź kodowanie ECU na magistrali danych układu napędowego
Możliwe objawy
Lampka kontrolna awarii (MIL) jest aktywna
Możliwe przyczyny
Błędne/niekompletne kodowanie modułów sterujących związanych z układem napędowym
Błąd skasowałem obd11.

Dodatkowo z menu zniknęła opcja "profile jazdy" w związku z czym nie było możliwości wyboru profili comfort, sport, individual. Sport z joysticka wyboru trybu jazdy działał normalnie.

Obrazek


Zrobiłem twardy reset infotainmentu ale nic nie pomogło. Po kilkunastu minutach ponownie odpaliłem silnik żeby wjechać do garażu i tu ciekawostka, w menu powróciła opcja profili jazdy. Czy miał ktoś może podobnie? Czy możliwe jest że coś mu strzeliło, bo odpaliłem w momencie jakiejś aktualizacji w tle?

Obrazek

Re: Kod błędu P164700

: 18 maja 2024, 23:08
autor: Matador
Widocznie elektronika strzeliła focha, jak po kodowaniu gdzie po czasie pojawia się dana funkcja...😉

Re: Kod błędu P164700

: 19 maja 2024, 10:08
autor: rsmiech
Kiedy pojawią się MIL, check engine, profile jazdy nie są wyświetlane na desce rozdzielczej, ani w infotaimencue. Jeśli masz przycisk cupra na kierownicy, to możesz je zmieniać, aczkolwiek bez informacji co włączyłeś. Ponowne uruchomienie zazwyczaj przywraca funkcjonalność. Jeśli dobrze pamiętam to przeklikanie wyglądu deski przyciskiem view powoduje że profil będzie wyświetlany. Co do bledu, kodowania, to jeździć obserwować, ale raczej nie był on przyczyną MILa. Jakie błędy były w innych modulach, jakies błądy komunikacji? Sprawdz elektryczny i gateway.

Re: Kod błędu P164700

: 19 maja 2024, 14:17
autor: Charls
rsmiech pisze: 19 maja 2024, 10:08 Co do bledu, kodowania, to jeździć obserwować, ale raczej nie był on przyczyną MILa. Jakie błędy były w innych modulach, jakies błądy komunikacji? Sprawdz elektryczny i gateway
Jedyny istotny błąd to ten poniżej, nie da się go skasować ale też jest już od jakiegoś czasu więc wątpię aby akurat w dniu wczorajszym miał on znaczenie i wpływ na tę całą sytuację. Z tego co czytam na forum obd to pojawia się on w obd11 po przeprowadzeniu adaptacji ale nawet przywrócenie ustawień fabrycznych nie powoduje że znika. Zapisuje się za każdym razem aktualną datą i godziną włączenia zapłonu i scanu obd11, zastanawiam się czy może emulator start stop tego nie powoduje ale też nie pamiętam, czy występował wcześniej. Najlepiej gdyby scan OBD11 zrobił ktoś kto również założony ma emulator SS
https://forum.obdeleven.com/thread/1615 ... on-invalid

Obrazek


Zapisany też był błąd ale 8 maja, błąd trochę mnie niepokojący bo o braku komunikacji z zestawem wskaźników. Nic, na razie nie pozostaje nic innego jak jeździć obserwować.
Obrazek

Re: Kod błędu P164700

: 19 maja 2024, 16:10
autor: rsmiech
Widzisz, Ciebie błędy niepokoją, a ASO ma to w D. Nawet jak zwrócisz im na to uwagę, to wymyślają na poczekaniu jakaś bajke, że ten błąd to nie błąd, że to taka diagnostyka. :-) Kto by sie tam przejmowal, ze kluczowe moduly zwiazane z bezpieczenstwem maja jakies błędy. n Po co komus komunikacja z ukladem kierowniczym, absem, hamulcami, poduszkami ppwietrznymi? ... Ewentualna przyczyna wypadku i tak zostanie sklasyfikowa, " niedostosowanie predkosci do warunkow..." Ponizej przykład kilku moich uporczywych błędów. Niektore sa takie same jak u ciebie np. Blad adaptacji w 09. Pomimo tych bledow nie mam aktywnego check engine, albo nienormalnego zachowania pojazdu. Nawiasem mówiąc warto przeglądnąć informacje z zamrożonych ramek, czasem można odszukać absurdalne i niemożliwe wartości jak np. Temp zewnętrzna-50C w marcu, albo prędkość 190km/h przy 1200 rpm. Takie wtopy właściwie definiują poziom ufnosci jaki powinniśmy mieć wobec tych błędów oraz jak dobrze system został przetestowany.

Kod: Zaznacz cały

Central Electrics
    System description: BCM37w_M1
    Software number: 5WA937086AF
    Software version: 0175
    Hardware number: 5WA937086M
    Hardware version: 028
    Serial number: BXJ53F29012294060328
    ODX name: EV_BCM37w
    ODX version: 007001

    Trouble codes:
        
        B17D7F0 - Adaptation Invalid
            static
                Date: 2024-03-11 20:07:37
                Mileage: 39163 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 40
                Terminal 15 status: On
                Terminal 50 status: Off
                Engine running: Off
                Status of brake lamp switch, discrete: Off
                Brake lamp switch via CAN, status: Off
                Voltage: 12.0 V
                Outside air temperature: 12.0 °C
                Light switch position: 0
                Terminal 15 status: On
                Terminal 50 status: On
                Engine running: On
                Status of brake lamp switch, discrete: Off
                Brake lamp switch via CAN, status: On
                Voltage: 0.0 V
                Outside air temperature: -50.0 °C
                Light switch position: Initializing
                Terminal 15 status: Off
                Terminal 50 status: Off
                Engine running: Off
                Status of brake lamp switch, discrete: Off
                Brake lamp switch via CAN, status: Off
                Voltage: 0.0 V
                Outside air temperature: -50.0 °C
                Light switch position: Initializing
                Terminal 15 status: Off
                Terminal 50 status: Off
                Engine running: Off
                Status of brake lamp switch, discrete: Off
                Brake lamp switch via CAN, status: Off
                Voltage: 0.0 V
                Outside air temperature: -50.0 °C
                Light switch position: Initializing

-----------------------------------------------------------
02 Transmission

    System description: GSG DQ381
    Software number: 0GC906557AB
    Software version: 4162
    Hardware number: 0GC300013H
    Hardware version: H06
    ODX name: EV_TCMDQ381062
    ODX version: 001001
    Long coding: 0014

    Trouble codes:
        U042900 - Invalid Data Received From Steering Column Control Module
            Intermittent
                Date: 2024-05-14 11:15:05
                Mileage: 41523 km
                Priority: 0
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 37
                Engine speed: 1427.00 1/min
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 12 °C
                Clutch, primary stat: Neutral
                Selected gear: Gang_1
                Driving position: N
                Engine torque: -8 Nm
                Control module temperature: 10 °C
                Accelerator position: 14.1 %
                DTC memory status: 268
-----------------------------------------------------
01 Engine

    System description: R4 2.0l TFS
    Software number: 5FF906259
    Software version: 0005
    Hardware number: 06K907425N
    Hardware version: H08
    ODX name: EV_ECM20TFS0205FF906259
    ODX version: 001006
    Long coding: 0B2540322466050B300C0000000000000000000000000000

    Trouble codes:
        U021200 - Lost Communication With Steering Column Control Module
            Intermittent
                Date: 2024-05-14 11:15:04
                Mileage: 41523 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 39
                Engine speed: 1432.50 1/min
                Normed load value: 9.0 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 12 °C
                Intake air temperature: 15 °C
                Ambient air pressure: 970 mbar
                Voltage terminal 30: 11.523 V
                Dynamic environmental data: 20962713EC000013ED078713EE000013EF000014F2400014F3000113DF0100
        U108E00 - Control unit in steering wheel No Communication
            Intermittent
                Date: 2024-05-14 11:15:05
                Mileage: 41523 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 39
                Engine speed: 1393.00 1/min
                Normed load value: 8.6 %
                Vehicle speed: 0 km/h
                Coolant temperature: 12 °C
                Intake air temperature: 15 °C
                Ambient air pressure: 970 mbar
                Voltage terminal 30: 11.542 V
                Dynamic environmental data: 20962713EC000013ED078713EE000013EF000014F2400014F3000113DF0100

---------------------------------------------------------
17 Dashboard

    System description: KOMBI
    Software number: 5FA920790B
    Software version: 5356
    Hardware number: 5FA920790B
    Hardware version: 220
    ODX name: EV_DashBoardVDDMQB37W
    ODX version: 003033
    Long coding: 04AE04413A9C00080781720F2800080800B00200

    Trouble codes:
        U101400 - Control module incorrectly coded
            static
                Date: 2024-03-11 20:09:25
                Mileage: 39163 km
                Priority: 5
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 181
        B200100 - Control module Incorrect software version
            static
                Date: 2024-03-11 20:09:25
                Mileage: 39163 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 133
        U105400 - Information electronics control module 1 No Communication
            Intermittent
                Date: 2024-04-26 18:44:20
                Mileage: 40683 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 2
        U105400 - Information electronics control module 1 No Communication
            Intermittent
                Date: 2024-04-26 18:44:19
                Mileage: 40683 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 2
        U105400 - Information electronics control module 1 No Communication
            Intermittent
                Date: 2024-03-22 10:32:34
                Mileage: 39729 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 8
                Unlearning counter: 5
        U14FE00 - Secure Onboard Communication Signature inspection failed
            Intermittent
                Date: 2024-03-21 12:49:13
                Mileage: 39627 km
                Priority: 1
                Malfunction frequency counter: 8
                Unlearning counter: 255
        B184C00 - Release active
            static
                Date: 2022-08-06 21:55:08
                Mileage: 7296 km
                Priority: 3
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 77
        U111000 - Function restriction due to communication interruption
            static
                Date: 2024-03-11 20:09:28
                Mileage: 39163 km
                Priority: 6
                Malfunction frequency counter: 6
                Unlearning counter: 207


---------------------------------------------------------------
19 Gateway

    System description: GW2020 High
    Software number: 5WA907530Q
    Software version: 7099
    Hardware number: 5WA907530G
    Hardware version: 756
    Serial number: 77104905002203302868
    ODX name: EV_GatewMQB2020
    ODX version: 005011
    Long coding: 0000808D0F00000000000000012303127101610B02000100030100000001010000000000000000000000000000000000

    Trouble codes:
        U123100 - Ethernet databus branch 6 No communication
            Intermittent
                Date: 2024-05-08 18:39:11
                Mileage: 41459 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 30
        U10C700 - Local data bus 2 No communication
            Intermittent
                Date: 2024-05-14 11:15:07
                Mileage: 41523 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 36
        B1802F1 - NV-Energy management Alarm triggered
            Intermittent
                Date: 2024-05-08 11:02:27
                Mileage: 41441 km
                Priority: 3
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 39
                ---: 126
        U105000 - Battery monitoring control module No Communication
            Intermittent
                Date: 2024-05-08 11:02:26
                Mileage: 41441 km
                Priority: 4
                Malfunction frequency counter: 2
                Unlearning counter: 39

Re: Kod błędu P164700

: 19 maja 2024, 16:46
autor: Charls
rsmiech pisze: 19 maja 2024, 16:10 jak np. Temp zewnętrzna-50C
Też mam - 50°C. Później podepnę VCDS i zobaczę czy w 09 też występuje ten błąd czy to tylko z odczytu obd11

Re: Kod błędu P164700

: 20 maja 2024, 15:15
autor: MacGul
To -50 to może nie być błąd w sensie, że przychodzi bzdurna wartość . Gdzieś na forach znalazłem, że pojawia się też wartość -48 i ona też ma jakieś znaczenie.
Bardziej oznacza to jakiś stan czujnika - czyli ze np jeszcze nie jest gotowy do pracy.

Re: Kod błędu P164700

: 20 maja 2024, 15:22
autor: Charls
rsmiech pisze: 19 maja 2024, 16:10
---------------------------------------------------------
17 Dashboard


U105400 - Information electronics control module 1 No Communication
Intermittent
Date: 2024-04-26 18:44:20
Mileage: 40683 km
Priority: 6
Malfunction frequency counter: 2
Unlearning counter: 2
Widzę że masz ten sam błąd co ja

Obrazek

Re: Kod błędu P164700

: 20 maja 2024, 18:43
autor: rsmiech
MacGul pisze: 20 maja 2024, 15:15 To -50 to może nie być błąd w sensie, że przychodzi bzdurna wartość . Gdzieś na forach znalazłem, że pojawia się też wartość -48 i ona też ma jakieś znaczenie.
Bardziej oznacza to jakiś stan czujnika - czyli ze np jeszcze nie jest gotowy do pracy.
Zapewne tak. Na bank są specjalne wartości o specyficznych znaczeniach. Nie mniej jednak błędy DTC na tej platformie nie działają tak jak powinny.
Wielokrotnie zaobserwowałem nierealne dane, przykładowo poniżej, gdzie widnieje obciążenie silnika 0%, rpm 0 a zarazem odnotowana prędkość 255km/h :-)

Kod: Zaznacz cały

Date: 2022-07-31 20:56

    VIN: VSSZZZKMZNR045891
    Car: Seat Cupra Formentor
    Year: 2022
    Body type: SUV
    Engine: DNFB
    Mileage: 6751 KM

---------------------------------------------------------------
01 Engine

    System description: R4 2.0l TFS
    Software number: 5FF906259
    Software version: 0005
    Hardware number: 06K907425N
    Hardware version: H08
    ODX name: EV_ECM20TFS0205FF906259
    ODX version: 001006
    Long coding: 0B2540322466050B300C0000000000000000000000000000

    Trouble codes:

        P060C00 - Internal Control Module Main Processor Performance
            Intermittent
                Date: 2022-07-30 13:35:03
                Mileage: 6656 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 35
                Engine speed: 0.00 1/min
                Normed load value: 0.0 %
                Vehicle speed: 255 km/h
                Coolant temperature: 78 °C
                Intake air temperature: 28 °C
                Ambient air pressure: 970 mbar
                Voltage terminal 30: 12.695 V
                Dynamic environmental data: 2096231717780B1718000217190000171A0000171B0000171C0000171D0000
W moim przypadku błąd P060C00 powodował również pojawienie się różnych fałszywych błędów wtórnych typu:

Kod: Zaznacz cały

P013500 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1 Malfunction
P11A600 - Cam Shift Actuator "A" Cylinder 2 Range/Performance
P11A400 - Cam Shift Actuator "B" Cylinder 1 Range/Performance
P11AC00 - Cam Shift Actuator "B" Cylinder 3 Range/Performance
bo albo z grzałką sondy jest coś nie tak albo nie. Żadne ponowne uruchomienie takiej fizycznej usterki przecież nie usunie.
Po wyeliminowaniu rzeczywistej przyczyny błędu P060C00, która niestety nie była zarejestrowana w DTC, żadne powyższe usterki sondy lambda czy też fazatora rozrządu już się nie pojawiły (przejechane aktulanie 41kkm).
Dodatkowo błędy mogą być także źle interpretowane przez OBD11 np poprzez błędny niedopracowany ODX file.

Re: Kod błędów - interpretacja, omawianie

: 20 maja 2024, 18:54
autor: Charls
Skanowanie VCDS z przed chwili. W sumie dość czysto jak na auto na MQBevo :lol: błąd z obd11 się powtarza ale w VCDS jest inaczej tłumaczony, jako "8667165 - Dopasowanie
B17D7 F0 [047] - wartość nieważna /Vorgegebenen&vorgehaltenen Datensatz per Anpassung veraendert/" co w tłumaczeniu oznacza "Określony i zachowany rekord danych został zmieniony poprzez regulację" co może wynikać z jakiegoś przeprowadzonego kodowania czy adaptacji przez OBDeleven. Drugi błąd 15403264 - Odblokowanie aktywne
B184C 00 [040] - - [Freischaltung aktiv] do odblokowanie SFD za pomocą OBDeleven a więc zupełnie nieistotne.

Obrazek
Obrazek
Poniedziałek,20,Maj,2024,18:21:54:16365
VCDS -- Emulator VAG/VAS pracujący w środowisku Windows, uruchomiony na Windows 7 x64
Wersja VCDS: AKP 23.3.1.0 HEX-V2 CB: 0.4631.4
Wersja danych: 20230601 DS346.2
www.vcds.pl

Dealer/nazwa serwisu: CUPRA

VIN: VSSZZZKMZNRXXXXXX Numer rejestracyjny: GDXXXXX

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: 5Q0-937-08X-V2.clb
Oznaczenie elementu: 5WA 937 086 AE HW: 5WA 937 086 L
Komponent i/lub wersja: BCM37w_M028 0175
Kodowanie:
Kod serwisu:
Zbiór danych ASAM: EV_BCM37w 007001 (SE38)
ROD: EV_BCM37w_007_AU38.rod
VCID: 1471BC4D5EF8717ABB3-8040
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

15403264 - Odblokowanie aktywne
B184C 00 [040] - -
[Freischaltung aktiv]
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 3
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 38
Przebieg: 35598 km
Data: 2024.05.20
Czas: 14:32:40

Status zacisku 15: ON
Status zacisku 50: OFF
Praca silnika: OFF
Status przełącznika świateł hamowania: dyskretny: OFF
Status przełącznika świateł hamowania przez magistralę CAN: OFF
Napięcie: 11.9 V
Temperatura zewnętrzna: 25.0 °C
Położenie przełącznika świateł: 0
Rola chronionej diagnozy samochodu: Basic
Typ chronionej diagnozy samochodu: Krótko: sterowanie w zależności od czasu
Status chronionej diagnozy samochodu: Ustawiona cecha charakterystyczna SF
Czas trwania chronionej diagnozy samochodu: 89 min

8667165 - Dopasowanie
B17D7 F0 [047] - wartość nieważna
[Vorgegebenen&vorgehaltenen Datensatz per Anpassung veraendert]
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 40
Przebieg: 35598 km
Data: 2024.05.20
Czas: 14:25:37

Status zacisku 15: ON
Status zacisku 50: OFF
Praca silnika: OFF
Status przełącznika świateł hamowania: dyskretny: OFF
Status przełącznika świateł hamowania przez magistralę CAN: OFF
Napięcie: 12.0 V
Temperatura zewnętrzna: 25.0 °C
Położenie przełącznika świateł: 0
Identyfikator zestawu danych: 72 0B
Status zacisku 15: OFF
Status zacisku 50: OFF
Praca silnika: OFF
Status przełącznika świateł hamowania: dyskretny: OFF
Status przełącznika świateł hamowania przez magistralę CAN: OFF
Napięcie: 0.0 V
Temperatura zewnętrzna: -50.0 °C
Położenie przełącznika świateł: Inic.
Status zacisku 15: OFF
Status zacisku 50: OFF
Praca silnika: OFF
Status przełącznika świateł hamowania: dyskretny: OFF
Status przełącznika świateł hamowania przez magistralę CAN: OFF
Napięcie: 0.0 V
Temperatura zewnętrzna: -50.0 °C
Położenie przełącznika świateł: Inic.
Status zacisku 15: OFF
Status zacisku 50: OFF
Praca silnika: OFF
Status przełącznika świateł hamowania: dyskretny: OFF
Status przełącznika świateł hamowania przez magistralę CAN: OFF
Napięcie: 0.0 V
Temperatura zewnętrzna: -50.0 °C
Położenie przełącznika świateł: Inic.