Montaż czujnika poziomu płynu spryskiwaczy
: 29 lip 2024, 16:23
Było juz opisane ale ponieważ powstał osobny dział DIY to wklejam ponownie.
No to u mnie czujnik poziomu płynu spryskiwacza już działa. Potrzebujemy:
1. Kostkę 1 J0 973 202,
2. Ok. 4 m przewodu, np. FLRY-B 0,5mm,
3. Konektor F063 000979009,
4. Taśma parciana TESA, najlepiej olejoodporna.
5. OBD11 PRO.
Nasz zbiornik płynu posiada fabrycznie zainstalowany czujnik.
Aby się do niego dostać zdejmujemy lewe przednie koło i odkręcamy część nadkola od strony zderzaka. Wpinamy kostkę:
Prowadzimy przewód do komory silnika np. wzdłuż istniejących przewodów pompki spryskiwacza. Teraz najtrudniejsze zadanie - przeciągnięcie przewodu do kabiny w rejon skrzynki bezpieczników. Ułatwieniem będzie wyjęcie akumulatora, który zasłania punkt wprowadzenia wiązki.
AKUMULATOR NALEŻY BEZWZGLĘDNIE ODŁĄCZYĆ!
Zdejmujemy pokrywę bezpieczników, boczny panel deski rozdzielczej od strony drzwi kierowcy i dolną półkę. Odłączamy kabel oświetlenia nóg.
Wypinamy środkową kostkę z BCM-a T46B.
Ciągniemy w dół za białą wajchę i delikatnie wyjmujemy z gniazda. Przecinamy trytytkę, podważamy zatrzaski kostki (to bardzo proste) i wysuwamy z obudowy dwie kostki z pinami.
Odnajdujemy PIN 28.
Na końcu jednego z poprowadzonych od kostki przewodów zaciskamy konektor F063 i wsuwamy w pin 28. Drugi przewód podłączamy do masy.
Składamy kostkę, zaciskamy nową trytytkę i podłączamy do BCM. Podłączamy akumulator i składamy do kupy całe auto.
Samochód będzie generował masę błędów dlatego proponuję wykonać krótką jazdę w celu adaptacji sterowników. Warto też wykasować OBD11 wszystkie błędy, bo mogą blokować modyfikację sterownika.
Wchodzimy:
09 Centralny układ elektroniczny - Adaptacja - HW_Verbau
i zmieniamy z "nie zamontowano" na "zamontowano".
Potwierdzamy zmiany.
Jeśli nasz zbiornik jest pusty to na zegarach pojawi się ostrzeżenie o braku płynu w spryskiwaczu:
Poprawność działania układu można zasymulować dotykając przewód wyprowadzony z BCM bezpośrednio do masy.
GOTOWE!
No to u mnie czujnik poziomu płynu spryskiwacza już działa. Potrzebujemy:
1. Kostkę 1 J0 973 202,
2. Ok. 4 m przewodu, np. FLRY-B 0,5mm,
3. Konektor F063 000979009,
4. Taśma parciana TESA, najlepiej olejoodporna.
5. OBD11 PRO.
Nasz zbiornik płynu posiada fabrycznie zainstalowany czujnik.
Aby się do niego dostać zdejmujemy lewe przednie koło i odkręcamy część nadkola od strony zderzaka. Wpinamy kostkę:
Prowadzimy przewód do komory silnika np. wzdłuż istniejących przewodów pompki spryskiwacza. Teraz najtrudniejsze zadanie - przeciągnięcie przewodu do kabiny w rejon skrzynki bezpieczników. Ułatwieniem będzie wyjęcie akumulatora, który zasłania punkt wprowadzenia wiązki.
AKUMULATOR NALEŻY BEZWZGLĘDNIE ODŁĄCZYĆ!
Zdejmujemy pokrywę bezpieczników, boczny panel deski rozdzielczej od strony drzwi kierowcy i dolną półkę. Odłączamy kabel oświetlenia nóg.
Wypinamy środkową kostkę z BCM-a T46B.
Ciągniemy w dół za białą wajchę i delikatnie wyjmujemy z gniazda. Przecinamy trytytkę, podważamy zatrzaski kostki (to bardzo proste) i wysuwamy z obudowy dwie kostki z pinami.
Odnajdujemy PIN 28.
Na końcu jednego z poprowadzonych od kostki przewodów zaciskamy konektor F063 i wsuwamy w pin 28. Drugi przewód podłączamy do masy.
Składamy kostkę, zaciskamy nową trytytkę i podłączamy do BCM. Podłączamy akumulator i składamy do kupy całe auto.
Samochód będzie generował masę błędów dlatego proponuję wykonać krótką jazdę w celu adaptacji sterowników. Warto też wykasować OBD11 wszystkie błędy, bo mogą blokować modyfikację sterownika.
Wchodzimy:
09 Centralny układ elektroniczny - Adaptacja - HW_Verbau
i zmieniamy z "nie zamontowano" na "zamontowano".
Potwierdzamy zmiany.
Jeśli nasz zbiornik jest pusty to na zegarach pojawi się ostrzeżenie o braku płynu w spryskiwaczu:
Poprawność działania układu można zasymulować dotykając przewód wyprowadzony z BCM bezpośrednio do masy.
GOTOWE!