Drukarka 3D - pytanie o możliwości

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Cuprą Formentor
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Has thanked: 576 times
Been thanked: 498 times

Drukarka 3D - pytanie o możliwości

Post autor: Charls »

Jako że jestem absolutnym laikiem w tym temacie chciałbym zapytać, czy drukarką 3D da się wydrukować elementy o różnej twardości czy też różnej elastyczności coś a'la twarda guma? W domowym urządzeniu jakim jest stepper climber Zipro są podstopnice z takim podwyższonym rantem u przodu aby stopa się nie zsuwała aczkolwiek rant ten jest za niski i zastanawiam się czy da się coś takiego wydrukować z 2x wyższym rantem, czy będzie to trwałe i jaki byłby orientacyjny koszt wykonania dwóch takich egzemplarzy? Czy jest na forum ktoś kto zajmuje się takimi rzeczami?

Obrazek
Trolinka
VIP
Silnik: 2.0 TSI 190
Has thanked: 54 times
Been thanked: 76 times

Re: Drukarka 3D - pytanie o możliwości

Post autor: Trolinka »

Tak da się, tak są różne stopnie twardości:
https://help.prusa3d.com/pl/article/fle ... yczne_2057
Aczkolwiek TPU się drukuje ciężkawo, powoli itd. trochę walki ale da się :>

PS. Druknąć spoko, największy problem to zwymiarować obiekt i zrobić go w jakimś CAD, Fusion360, FreeCAD i inne. Ja tam czasem coś podłubię ale hobbistycznie proste rzeczy, mi to zajmie tydzień :P A fachowiec od CAD zrobi w 10 minut :>
Paweel
Formenciarz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Post autor: Paweel »

Zawodowo zajmuję się projektowaniem CAD.
Jeśli miałbym detal to jak najbardziej narysuję i zrobię model 3d tak aby mozna go było wydrukować.

A że mam działalność to jakby komuś było trzeba coś więcej to też poradzę.
Black vz 2.0 310KM
Trolinka
VIP

To już prawie jesteśmy w domu :>
Aczkolwiek projektowanie CAD a projektowanie CAD dla druku trochę się różni. Trzeba trochę rzeczy uwzględnić.
lol19pl
Formenciarz
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Post autor: lol19pl »