Reflektory LED Matrix
-
- Forek
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2024, 11:46
- Cupra: dopiero szukam
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Reflektory LED Matrix
cześć!
Jestem tu nowy, bardzo blisko zamówienia Cupry Leon ST 1.5 mHEV 150 KM FL.
Pytanie jednak brzmi - co jest nie tak ze światłami matrix w nowej Cuprze? Mieliśmy wczoraj z żoną długą jazdę próbną i te światła zachowują się jakby miał ADHD. Cały czas skaczą, "tańczą" przy kontakcie z jakimkolwiek odblaskiem i robi się z tego choinka. W Skodzie czy to Superb czy Octavii działa to znacznie spokojniej.
Może i idzie się przyzwyczaić, natomiast żona jest bardzo niezawodolona, a dodatkowo na odcinku 200 km ok. 10 kierowców nam mrugało jakbyśmy im świecili długimi, więc coś jest tutaj nie tak z tym jak to działa...
Jakie są Wasze wrażenia?
Jestem tu nowy, bardzo blisko zamówienia Cupry Leon ST 1.5 mHEV 150 KM FL.
Pytanie jednak brzmi - co jest nie tak ze światłami matrix w nowej Cuprze? Mieliśmy wczoraj z żoną długą jazdę próbną i te światła zachowują się jakby miał ADHD. Cały czas skaczą, "tańczą" przy kontakcie z jakimkolwiek odblaskiem i robi się z tego choinka. W Skodzie czy to Superb czy Octavii działa to znacznie spokojniej.
Może i idzie się przyzwyczaić, natomiast żona jest bardzo niezawodolona, a dodatkowo na odcinku 200 km ok. 10 kierowców nam mrugało jakbyśmy im świecili długimi, więc coś jest tutaj nie tak z tym jak to działa...
Jakie są Wasze wrażenia?
Re: Reflektory LED Matrix
W przedlifcie działają wyśmienicie. Zarówno zasięg jak i czas reakcji moim zdaniem są wystarczające.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
- Endrju
- VIP
- Posty: 472
- Rejestracja: 31 maja 2024, 00:38
- Cupra: Formentor
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: ZSD
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 88 times
Re: Reflektory LED Matrix
W po lifcie również. Poliftowe świeca o 10% mocniej i podobno dalej dlatego przy nowych znakach wycina znak żeby nie oślepiał kierowcy. Z opisu kolegi wygląda że działają tak jak u mnie w nowej skodziie Kodiak i nowym Tiguanie działają identycznie. Ja mam auto 1.5 miesiąca i jeżdżę dużo nocą, jeszcze nikt mi nie mrugnął . Jedyna sytuacja nie komfortowa to była jak wjeżdzalismy obydwoje pod górkę a mijałem się z ciężarówką i on widział moje światła szybciej.
Re: Reflektory LED Matrix
W przedlifcie też wycina znaki. Inna rzecz, że mogłoby to robić ciut wcześniej. W każdym razie przeskok w porównaniu do zwykłych ledów ogromny bo właśnie przez znaki drogowe jazda na długich była często niemożliwa.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
- Endrju
- VIP
- Posty: 472
- Rejestracja: 31 maja 2024, 00:38
- Cupra: Formentor
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: ZSD
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 88 times
Re: Reflektory LED Matrix
To u mnie robi to idealnie , mnie nie oślepia , nie czuje jakiegoś dyskomfortu. Miałem auto ma bi-xenonie dwa następne na ledach ale matrixy to najlepsze światła jakie miałem w aucie.
Re: Reflektory LED Matrix
Na tym właśnie powinna polegać zmiana w nowym modelu, że podzespoły jak i całe auto działają lepiej niż w poprzedniku.
Lafey
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
Cupra Leon VZ ST 4x4 460KM 562Nm Stage2
-
- Forek
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 gru 2024, 11:46
- Cupra: dopiero szukam
- Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
Re: Reflektory LED Matrix
Bardzo dziękuję za odpowiedzi! (w ogóle super forum - aktywne, pomocne)
Cóż, my też uważamy, że matrixy są super i bardzo dobrze nam to działało w testowanych Skodach, ale tutaj właśnie jest to co jest, a szczególnie to oślepianie innych kierowców nas martwi, ale może to też kwestia ustawień świateł, plus to model testowany po jakiejś stłuczce i też się zastanawiałem, czy to nie problem.
PS W jednym salonie mi przedstawiciel powiedział, że matrixy w Cuprze mają 21 tys diod, w VW 18 tys, a w Skodach tylko 12 tys. Słyszał ktoś coś o tym? Idzie to w ogóle gdziekolwiek sprawdzić?
Cóż, my też uważamy, że matrixy są super i bardzo dobrze nam to działało w testowanych Skodach, ale tutaj właśnie jest to co jest, a szczególnie to oślepianie innych kierowców nas martwi, ale może to też kwestia ustawień świateł, plus to model testowany po jakiejś stłuczce i też się zastanawiałem, czy to nie problem.
PS W jednym salonie mi przedstawiciel powiedział, że matrixy w Cuprze mają 21 tys diod, w VW 18 tys, a w Skodach tylko 12 tys. Słyszał ktoś coś o tym? Idzie to w ogóle gdziekolwiek sprawdzić?
-
- Formenciarz
- Posty: 77
- Rejestracja: 18 maja 2023, 23:44
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Reflektory LED Matrix
Matrixy w Cuprze mają mniej stref niż w VW. I te strefy liczy się w dziesiątkach a nie dziesiątkach tysięcy
W przypadku matrixów ważne są strefy i Superb ma ich więcej niż Formentor, stąd wygaszanie wygląda łagodniej.
Na grupie na fb jest instrukcja jak regulować wysokość samych matrixów. O dziwo jest to możliwe, a myślałem, że nie. Jak sobie wyregulowałem same matrixy to jest bajka. Wycinanie znaków działa szybciej lub wolniej w zależności od... ustawienia wysokości. Jak regulowałem matrixy to opuściłem je o 1/4 obrotu względem tego co pierwotnie podniosłem. Zasięg był wspaniały, ale znaki strasznie odbijało i co chwile przygaszanie i zjaśnianie. Nie bylo komfortowo.
Na matrixach jeżdżę od 2 lat i inne auta mignęły mi 2 razy. Za każdy razem były to stare auta, z żółtymi żarówkami, które długie miały słabsze niż mijania w nowych autach
Migali mi, bo byli zdziwieni ilością i jasnością światła, nie było tam raczej żadnego oślepiania. Jeden z tych kierowców to był kilkaset metrów przede mna na drodze ekspresowej i jeszcze on był na łuku więc pod kątem 45stopni do mnie. Nie było możliwości żebym go realnie oślepiał na 2 pasmowej ekspresówce oddzielonej pasem zieleni i barierkami.

Na grupie na fb jest instrukcja jak regulować wysokość samych matrixów. O dziwo jest to możliwe, a myślałem, że nie. Jak sobie wyregulowałem same matrixy to jest bajka. Wycinanie znaków działa szybciej lub wolniej w zależności od... ustawienia wysokości. Jak regulowałem matrixy to opuściłem je o 1/4 obrotu względem tego co pierwotnie podniosłem. Zasięg był wspaniały, ale znaki strasznie odbijało i co chwile przygaszanie i zjaśnianie. Nie bylo komfortowo.
Na matrixach jeżdżę od 2 lat i inne auta mignęły mi 2 razy. Za każdy razem były to stare auta, z żółtymi żarówkami, które długie miały słabsze niż mijania w nowych autach

-
- Formenciarz VZ
- Posty: 167
- Rejestracja: 17 mar 2024, 12:42
- Cupra: Formentor
- Silnik: 2.0 TSI 190
- skrzynia: DSG-7
- Lokalizacja: KRA
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Re: Reflektory LED Matrix
Czy mógłbyś opisać procedurę ustawiania matrixów?Rybak pisze: 23 gru 2024, 02:17 Matrixy w Cuprze mają mniej stref niż w VW. I te strefy liczy się w dziesiątkach a nie dziesiątkach tysięcyW przypadku matrixów ważne są strefy i Superb ma ich więcej niż Formentor, stąd wygaszanie wygląda łagodniej.
Na grupie na fb jest instrukcja jak regulować wysokość samych matrixów. O dziwo jest to możliwe, a myślałem, że nie. Jak sobie wyregulowałem same matrixy to jest bajka. Wycinanie znaków działa szybciej lub wolniej w zależności od... ustawienia wysokości. Jak regulowałem matrixy to opuściłem je o 1/4 obrotu względem tego co pierwotnie podniosłem. Zasięg był wspaniały, ale znaki strasznie odbijało i co chwile przygaszanie i zjaśnianie. Nie bylo komfortowo.
Na matrixach jeżdżę od 2 lat i inne auta mignęły mi 2 razy. Za każdy razem były to stare auta, z żółtymi żarówkami, które długie miały słabsze niż mijania w nowych autachMigali mi, bo byli zdziwieni ilością i jasnością światła, nie było tam raczej żadnego oślepiania. Jeden z tych kierowców to był kilkaset metrów przede mna na drodze ekspresowej i jeszcze on był na łuku więc pod kątem 45stopni do mnie. Nie było możliwości żebym go realnie oślepiał na 2 pasmowej ekspresówce oddzielonej pasem zieleni i barierkami.