Cupra Formentor - która generacja haldex?

Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2857
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 614 times
Been thanked: 519 times

Cupra Formentor - która generacja haldex?

Post autor: Charls »

Ktoś interesował się i ustalał, która generacja haldex siedzi w Formentorze? Sądziłem że 5 gen. ale po lekturze ETKI i porównaniu napędów w VAG-ach do 2021 oraz powyżej 2021 roku wnioskuję, że we wszystkich Formentorach 4drive jest haldex 6 generacji, w VAG-ach do 2020 jest inna numeracja i wygląda to inaczej, niż na załączonym foto pompy i elektrohydraulicznego sprzęgła międzyosiowego w Haldex 6 (foto poniżej).

Obrazek

kod opis
1Y2 Front differential lock
GP0 Vehicles w/o special upgrade measures
GP1 Vehicles with special upgrade measures
1X1 Four wheel drive
0IJ Installation differentiation for transmission DQ381 --vehicle components --
0EX Installation differentiation for transmission DQ500 vehicle components

Elektrohydrauliczne sprzęgło międzyosiowe Haldex 6
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
payong
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 16 lip 2024, 17:24
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI 190
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: 3miasto
Has thanked: 250 times
Been thanked: 53 times

Re: Cupra Formentor - która generacja haldex?

Post autor: payong »

A ty to prorok jakiś czy co? Właśnie szukałem odpowiedzi na pytanie jak jest realizowany 4but w Formentorach :) Dzięki.

Czy jest możliwość wizualizacji przepływu momentu pomiędzy osiami? Nie znalazłem w menu.
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 833
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 78 times
Been thanked: 133 times

Re: Cupra Formentor - która generacja haldex?

Post autor: rsmiech »

siedzi ostatnia generacja, ale nie sądźcie że jest to torx spliter :-),
zdecydowała ekonomia i prościej się już haldexa zrobić nie da.

Wizualizacji nie ma, jedynie poprzez OBD11 i inne interfejsy można podejrzeć kilka parametrów.
Wyrzucono np. fizyczne czujniki temp., większość informacji o temp jest w mechanice wyliczane, jedyna prawdziwa temp. to elektroniki przytwierdzonej do obudowy.
Jedyną zaletą rozwiązania jest to, że wystarczy modulować prędkość silnika przez prąd napięcie (wtyczka dostępna z zewntrz) aby sterować haldexem z jakiegoś zewn. układu.

To co można podejrzeć to: zasprzęglenie sprzęgieł wyrażone w prądzie silnika pompy ciśnienia na sprzęgła i przeliczonej na % zasprzęglenia,
prędkości kół, lecz te nie pochodzą z haldexa oraz różnicy prędkości na osiach.
parmetry (2BE6) (2BF0) (2BF3) i inne
Pozostłe dostępne albo nie dziłają albo są z D (np 1500 czy -300 stopni C na sprzęgle).
Działa natomiast "Ouptput test" gdzie możemy zblokować oś na 100%, jednak po zrobieniu w takim stanie 2-3 niezbyt ostrych zakrętów na placu niestety się wyłącza :-), ale zblokowanie osi można poczuć i usłyszeć.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 60000km Średnie spalanie11.6l/100km
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 833
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 78 times
Been thanked: 133 times

Re: Cupra Formentor - która generacja haldex?

Post autor: rsmiech »

Dodam, że w obd11 pojawiło się nowe ustawienie dostępne w apkach.
Ustawienie trybu działania haldexa, zaangazowania tylnej osi: do wyboru standard, zwiększona trakcja i redukcja hałasu.
To samo do zrobienia bez kredytów w Adaptacjach "Acoustic measure, wiring logic ( 0C0A)"
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 60000km Średnie spalanie11.6l/100km
ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniczny - haldex, skrzynie biegów DSG i manualne”