Chiptuning 2.0 310km

kamiluek
Forek
Posty: 8
Rejestracja: 15 sie 2021, 00:27

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: kamiluek »

GrzegorzG pisze: 17 sie 2021, 19:42 Kolega od DTE to ja, miło mi :D
Jeżeli chodzi o VZ to najsłabiej mieliśmy pomiar na 350KM 440NM ale mocno z uwagi na paliwo które klient zalał, mieszanka 95 i 98.
Standardowo na boxie DTE i paliwie 98 do ugrania mamy 370-380KM i 460-470NM. 2.0 TSI są bardzo wrażliwe na to co im się do baku wlewa. Kolejna kwestia to oczywiście pogoda, kolega wyżej który miał już montaż u mnie przyjechał w 25 stopniowy upał także dość mocno kisiło się w dolocie.

Do aut z boxem a nawet bez mocno zalecam Pedalbox który montujemy (mostkujemy) przy pedale gazu. Automatycznie znika nam tak bardzo znienawidzony lag oraz poprawia się płynność podczas jazdy ( innymi słowy auto przestaje sie zastanawiać )

Śmiało zapraszam do zadawania pytań odnośnie modyfikacji.

Obrazek
Wiem, że to pytanie przewijało się już w internecie milion razy.
Ale jak wyglądają Wasze doświadczenia z boxami + naprawami gwarancyjnymi np turbiny czy skrzyni. Dealerzy straszą, że teraz wszelkie komponenty mają już swoje logi i nawet po wypięciu boxa można odczytać z logów parametry na jakich pracowały komponenty przed awarią.
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: GrzegorzG »

kamiluek pisze: 18 sie 2021, 09:35
GrzegorzG pisze: 17 sie 2021, 19:42 Kolega od DTE to ja, miło mi :D
Jeżeli chodzi o VZ to najsłabiej mieliśmy pomiar na 350KM 440NM ale mocno z uwagi na paliwo które klient zalał, mieszanka 95 i 98.
Standardowo na boxie DTE i paliwie 98 do ugrania mamy 370-380KM i 460-470NM. 2.0 TSI są bardzo wrażliwe na to co im się do baku wlewa. Kolejna kwestia to oczywiście pogoda, kolega wyżej który miał już montaż u mnie przyjechał w 25 stopniowy upał także dość mocno kisiło się w dolocie.

Do aut z boxem a nawet bez mocno zalecam Pedalbox który montujemy (mostkujemy) przy pedale gazu. Automatycznie znika nam tak bardzo znienawidzony lag oraz poprawia się płynność podczas jazdy ( innymi słowy auto przestaje sie zastanawiać )

Śmiało zapraszam do zadawania pytań odnośnie modyfikacji.

Obrazek
Wiem, że to pytanie przewijało się już w internecie milion razy.
Ale jak wyglądają Wasze doświadczenia z boxami + naprawami gwarancyjnymi np turbiny czy skrzyni. Dealerzy straszą, że teraz wszelkie komponenty mają już swoje logi i nawet po wypięciu boxa można odczytać z logów parametry na jakich pracowały komponenty przed awarią.
Dealerzy i serwisanci ASO zawsze będą straszyć swoim brakiem wiedzy oraz kolegą kolegi który miał taką sytuację 1965 roku. Odkąd tylko powstał komputer silnika każdy komponent był do niego podłączony, nie jest to żadna nowość. Parametry zadane i otrzymane możesz zmierzyć w każdej chwili. Box sam w Sobie nie ingeruje w parametry silnika bezpośrednio w ECU tylko nadaje swoje bezpośrednio na czujnik. Mając wpięty w pojazd box i robiąc logi wyjdą Ci one zawsze seryjne. Przecież gdyby było inaczej to parametry byłyby poza zakresem i wywaliłoby check engine 💁 Tak samo jak uszkodzi Ci się czujnik doładowania to w serwisie Ci powiedzą ze miałeś boxa bo inny parametr był w danym momencie 🤷‍♂️
Prosze nie mylić boxa z klasycznym chiptuningiem.
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Awatar użytkownika
mar3k
Admin
Posty: 72
Rejestracja: 06 sie 2021, 12:47
Has thanked: 1 time

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: mar3k »

Całkiem zacna seria - fajny bonusik od Hiszpanów :twisted:
Awatar użytkownika
Enrique
Forek
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2021, 21:21

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Enrique »

Furmanos masz może już odpowiedz z MGMotorSport jestem z Katowic więc też byłbym chętny na takie przeróbki.
2.0 TSI 190KM+
Awatar użytkownika
mar3k
Admin
Posty: 72
Rejestracja: 06 sie 2021, 12:47
Has thanked: 1 time

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: mar3k »

Enrique pisze: 29 sie 2021, 18:54 Furmanos masz może już odpowiedz z MGMotorSport jestem z Katowic więc też byłbym chętny na takie przeróbki.
Ja wysyłałem zapytanie jeszcze przed odbiorem:

Do tego modelu możemy zaproponować następujące opcje:
Układy z klapami:
1. Układ typu catback wersja street (z środkowym tłumikiem) w cenie 5500 zł
2. Układ typu catback wersja racing (bez środkowego tłumika) w cenie 5000 zł
Układy bez klap lub w wykorzystaniem fabrycznych klap
3. Układ typu catback wersja street (z środkowym tłumikiem) w cenie 4000 zł
4. Układ typu catback wersja racing (bez środkowego tłumika) w cenie 3500 zł

5. Downpipe bez katalizatora + center pipe + adapter pod fabryczny układ w cenie 1800 zł (konieczna zmiana oprogramowania)
6. Downpipe z katalizatorem + center pipe + adapter pod fabryczny układ w cenie 3000 zł (konieczna zmiana oprogramowania)

Jeśli chodzi o końcówki to proponujemy do wyboru okrągłe lub elipsy, w rozmiarze 4x90 lub 4x100mm.
W standardzie są srebrne, natomiast za dopłatą możemy zaoferować również:
- czarne ceramiczne w cenie 200 zł za szt.
- tytanowe w cenie 800 zł za szt.
- carbonowe w cenie 700 zł za szt (tylko okrągłe)
Furmanos
Formenciarz
Posty: 58
Rejestracja: 09 sie 2021, 11:47
Lokalizacja: Myślenice
Been thanked: 3 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Furmanos »

Enrique pisze: 29 sie 2021, 18:54 Furmanos masz może już odpowiedz z MGMotorSport jestem z Katowic więc też byłbym chętny na takie przeróbki.
Formi właśnie siedzi u nich na montażu w poniedziałek odbiór jak tylko odbiorę to nagram jakiś filmik jak to chodzi :)
Cupra Formentor VZ STAGE1 + ic do88 431KM 546NM
Awatar użytkownika
mar3k
Admin
Posty: 72
Rejestracja: 06 sie 2021, 12:47
Has thanked: 1 time

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: mar3k »

A skąd jesteś, chętnie posłuchałbym na żywo!
GrzegorzG
Formenciarz
Posty: 19
Rejestracja: 17 sie 2021, 19:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: GrzegorzG »

Mamy kolejną lalkę delikatnie wzmocnioną naszym setem czyli PowerControl oraz Pedalbox.
Nastawy najwyższe, paliwo 98 Orlen
Więcej info plus pomiary Dragy na FB -> WKRÓTCE

Obrazek
DTE Systems Dealer
Powerboxy | Pedalboxy | BoostrPro
Waldek
Formenciarz
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2022, 13:48

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: Waldek »

Witam, tak przeglądam temat i osobiście nie liczyłbym na zachowanie gwarancji na silnik po boxie jak stanie się coś grubego np padnie skrzynia lub korba wyleci bokiem. Silnik EA888 4gen ma turbo continentala z czujnikiem predkosci obrotowej a zarówno box racechip jak i dte nie oszukują tego czujnika, więc ASO zczyta dane powie auto po boxie i proszę zapłacić za naprawę:). Wszystko fajnie z gwarancją do momentu póki coś nie padnie. Informacje od burger motorsport (box jb4- chyba najbardziej zaawansowany na rynku), że box trzeba wyciągnąć kilka dni przed przeglądem w aso i pojezdzić sobie, żeby się komputer zaadaptował- jak silnik wybuchnie to już sobie nie pojeździmy i nie zaadaptujemy. Nie jestem przeciwnikiem boxów, mam 2 auta z silnikami 2.0tsi gen4- i do jednego sam się przymierzam z boxem jednak liczę się z utratą gwarancji. Czy ktoś mający doświadczenia z tego typu urządzeniami może mi powiedzieć jak z tematem pracy silnika i skrzyni- wszystko odbywa się płynnie i bez podszarpywania jak w serii czy jednak czuć różnice w jakości pracy silnika i skrzyni? Pytam bo moje dwa ostatnie samochody (fordy 2.0 i 2.3eb) były po chipie u dobrego tunera a nie pracowały tak komfortowo jak seria.
Awatar użytkownika
rsmiech
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 310
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Lokalizacja: Żywiec
Silnik: 2.0 TSI VZ
Has thanked: 2 times
Been thanked: 16 times

Re: Chiptuning 2.0 310km

Post autor: rsmiech »

GrzegorzG pisze: 17 sie 2021, 19:42 Kolega od DTE to ja, miło mi :D
Jeżeli chodzi o VZ to najsłabiej mieliśmy pomiar na 350KM 440NM ale mocno z uwagi na paliwo które klient zalał, mieszanka 95 i 98.
Standardowo na boxie DTE i paliwie 98 do ugrania mamy 370-380KM i 460-470NM. 2.0 TSI są bardzo wrażliwe na to co im się do baku wlewa. Kolejna kwestia to oczywiście pogoda, kolega wyżej który miał już montaż u mnie przyjechał w 25 stopniowy upał także dość mocno kisiło się w dolocie.

Do aut z boxem a nawet bez mocno zalecam Pedalbox który montujemy (mostkujemy) przy pedale gazu. Automatycznie znika nam tak bardzo znienawidzony lag oraz poprawia się płynność podczas jazdy ( innymi słowy auto przestaje sie zastanawiać )

Śmiało zapraszam do zadawania pytań odnośnie modyfikacji.

Obrazek
Ale w jaki sposób Pedalbox cudownie sprawi, że zniknie znienawidzony lag?
Proszę mi to fizycznie wytłumaczyć albo uznam to za czysty marketing. :-)

Problem z tym lagiem związany jest z ekologicznym programem skrzyni biegów, zaleconym rzekomo przez samą Gretę. Nadrzędnym celem tej skrzyni w oryginalnym sofcie są eco sztuczki i wbicie 7 biegu przy 50km/h. Wiec jeśli skrzynia nie raczyła zredukować przy obniżeniu prędkości do 60km/h, to utrzymuje obory silnika na poziomie 1200obr/min (a może nawet niżej), jeśli w tym momencie chcemy przyspieszyć to jest problem. W zależności od głębokości wciśnięcia pedału gazu, skrzynia zredukuje o 1, 2, 3, a może nawet 4 biegi. Im o więcej biegów ma zredukować, tym gorzej do finalnego efektu, ponieważ redukcje zajmują czas. Będąc na 7 biegu przygotowany jest tylko bieg 6. W związku z tym najpierw skrzynia wysprzęgla (nie przyspieszamy), następnie zwiększane są obroty silnika do przewidywanego biegu (dalej nie przyspieszamy), następnie i w międzyczasie skrzynia zmienia przełożenia (dalej nie przyspieszamy) następnie po prawie 2 sekundach od wciśnięcia gazu jedno ze sprzęgieł przenosi pełną moc silnika na koła zupełnie nieadekwatnie do intencji kierującego. Tak to niestety podle działa w obecnych czasach. Pytanie, w jaki sposób PedalBox, który zmienia jedynie charakterystykę pedału przyspieszenia ma niby zniwelować ten cały wolny proces? Przecież wiadomo, że wciśnięcie w ułamku sekund gazu do dechy bez pedalboxa nie rozwiązuje ów problemu.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler. Średnie spalanie 30000km 12.3l/100km
ODPOWIEDZ