1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Witam wszystkich klubowiczów,
Zastanawiam się nad zakupem Formentora 1,5 lub 2.0 TSI 190kM . Znalazłem w necie bardzo ciekawe porównanie tych dwóch modeli ale w języku czeskim :
Czy ktoś mógłby "przerobić" to na język polski ?
Zastanawiam się nad zakupem Formentora 1,5 lub 2.0 TSI 190kM . Znalazłem w necie bardzo ciekawe porównanie tych dwóch modeli ale w języku czeskim :
Czy ktoś mógłby "przerobić" to na język polski ?
-
- Formenciarz
- Posty: 18
- Rejestracja: 17 gru 2021, 19:00
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Ja wiem tyle: 150 zrywała mi trakcje przy prawie każdym starcie. Może była na letnich oponach nie sprawdziłem;)
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Oglądałem ten filmik, jak się dobrze wsłuchasz to połowę zrozumiesz, drugą sobie dopowiesz sam
Tu więcej o 2.0 190 (też da się większość zrozumieć)
A tu po niemiecku 2.0 190
Tu więcej o 2.0 190 (też da się większość zrozumieć)
A tu po niemiecku 2.0 190
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Ja zastanawiałem się dość długo, obejrzałem wszytsko co było na YT i zdecydowałem sie na 2.0 190 km ponieważ 1.5 daje radę przy założeniu że jeżdzimy tym autem po mieście, lecz już po załadowaniu (4/5 osób i pełnym bagażniku) w trasie czuć niedostatek mocy. Poza tym kwestia z czego się przesiadasz? Ja przesiadam się z Hondowskiego 1.5 T 182 km, przy którym 1.5 Tsi jest jednak wyczuwalnie słabszy i do tego w wiekszym i cięższym aucie.
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Miałem ten sam dylemat, serce się rwało do 2,0 ale rozum wskazał na 1,5 i taki zamówiłem, warunek - charakterystyka jazdy min. 70% miasto. Jazdy miałem obiema wersjami, 3 dorosłe osoby na pokładzie, na suchym i podczas deszczu, również w terenie górzystym. Trakcja wiadomo że lepsza w napędzie na 4 koła, ale przednionapędowe 1,5 jeździ również bdb. Natomiast hamulce o wiele lepiej działały w 1,5. W 2,0 takie strasznie gumowe i czułem się nie do końca pewnie w tym aucie. Dynamika bez jekiejś kosmicznej różnicy.
1,5 TSI, 7 dsg
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Z ciekawości, jaką masę macie podaną w dowodzie rej. dla wersji 190KM? Dla mojej wersji 150KM DSG wpisane mam 1412kg, co wydaje mi się całkiem niezłym wynikiem jak na tą wielkość.
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
Jeździłem 1.5 i 2.0.
Wybrałem 2.0.
Lepiej się prowadzi, lepsza trakcja, żeby utrzymać tempo 1.5 musi jechać na wysokich obrotach, a wtedy jest nieprzyjemnie głośny
A różnica % w cenie nie jest jakaś gigantyczna.
Odnośnie hamulcy to 2.0 190 i 1.5 mają dokładnie takie same.
Wybrałem 2.0.
Lepiej się prowadzi, lepsza trakcja, żeby utrzymać tempo 1.5 musi jechać na wysokich obrotach, a wtedy jest nieprzyjemnie głośny
A różnica % w cenie nie jest jakaś gigantyczna.
Odnośnie hamulcy to 2.0 190 i 1.5 mają dokładnie takie same.
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
No to jednak napęd i większy silnik robią 150kg różnicy. Sądzę, że ta różnica może rzeczywiście wpływać na skuteczność hamowania. Podobnie zresztą może niwelować różnicę w dynamice, która wynikałaby z większego silnika.
U mnie mija 5 miesięcy i 5kkm z 1.5 więc mogę sobie pozwolić na krótką retrospekcję. Tak jak przypuszczałem, dla mnie dopłata do 190KM byłaby bezzasadna. Jestem spokojnym kierowcą i jeżdżę zgodnie z przepisami. Na autostradach i ekspresówkach jeżdżę na tempomacie ustawionym zgodnie z limitem. Nie boję się korzystać z obrotów i kiedy potrzeba - do prędkości dozwolonych silnik 1.5 jest z mojej perspektywy bardzo dynamiczny, co więcej moim zdaniem całkiem fajnie mruczy. W żadnym przypadku nie uważam aby się męczył. Na krajówkach wyprzedzanie ciężarówek z prędkością ok 90km/h jest zupełnie bezproblemowe.
Do tego silnik odwdzięcza się przyzwoitym spalaniem, nawet na 19 calowych felgach. Trasa 350km w 100% po ekspresówkach daje średnią 6,5l. Miks ekspresówki i autostrady podbija spalanie o nieco ponad litr. W obu przypadkach 3 pasażerów i pełny bagażnik. W Warszawie w korkach żłopie ile wleję, jak każdy mój poprzedni samochód.
Wprawdzie rozważałem 190KM ale po tych kilku miesiącach moje wątpliwości zupełnie się rozwiały. 190KM przegrał głównie przez sporo mniejszy bagażnik, który dla rodziny 2+1 jednak jest istotny. A napęd 4x4 jest mi absolutnie zbędny, mimo że nie unikam gór w zimie. Cupra FWD moim zdaniem już i tak prowadzi się świetnie - ma fajne sprężyste zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy. Dobrą robotę też robią seryjnie szerokie opony. Poza wyglądem i dobrą ceną, to właśnie jakość prowadzenia dla mnie była istotnym czynnikiem przy zakupie.
U mnie mija 5 miesięcy i 5kkm z 1.5 więc mogę sobie pozwolić na krótką retrospekcję. Tak jak przypuszczałem, dla mnie dopłata do 190KM byłaby bezzasadna. Jestem spokojnym kierowcą i jeżdżę zgodnie z przepisami. Na autostradach i ekspresówkach jeżdżę na tempomacie ustawionym zgodnie z limitem. Nie boję się korzystać z obrotów i kiedy potrzeba - do prędkości dozwolonych silnik 1.5 jest z mojej perspektywy bardzo dynamiczny, co więcej moim zdaniem całkiem fajnie mruczy. W żadnym przypadku nie uważam aby się męczył. Na krajówkach wyprzedzanie ciężarówek z prędkością ok 90km/h jest zupełnie bezproblemowe.
Do tego silnik odwdzięcza się przyzwoitym spalaniem, nawet na 19 calowych felgach. Trasa 350km w 100% po ekspresówkach daje średnią 6,5l. Miks ekspresówki i autostrady podbija spalanie o nieco ponad litr. W obu przypadkach 3 pasażerów i pełny bagażnik. W Warszawie w korkach żłopie ile wleję, jak każdy mój poprzedni samochód.
Wprawdzie rozważałem 190KM ale po tych kilku miesiącach moje wątpliwości zupełnie się rozwiały. 190KM przegrał głównie przez sporo mniejszy bagażnik, który dla rodziny 2+1 jednak jest istotny. A napęd 4x4 jest mi absolutnie zbędny, mimo że nie unikam gór w zimie. Cupra FWD moim zdaniem już i tak prowadzi się świetnie - ma fajne sprężyste zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy. Dobrą robotę też robią seryjnie szerokie opony. Poza wyglądem i dobrą ceną, to właśnie jakość prowadzenia dla mnie była istotnym czynnikiem przy zakupie.
Re: 1.5 TSI vs 2.0 TSI 190kM
To super, że jesteś zadowolony z 1.5.
Dla mnie jednak różnice na korzyść 2.0 były tak mocne, że nie brałem w ogóle pod uwagę 1.5.
Elastyczność, kultura pracy, prowadzenie są znacznie lepsze w 2.0.
Zrobiłem po 200km jednym i drugim przed zakupem.
Bagażnik nawet nie wiem jaki jest w 1.5. Gdybym chciał duży to bym brał Leona w kombi
Dla mnie jednak różnice na korzyść 2.0 były tak mocne, że nie brałem w ogóle pod uwagę 1.5.
Elastyczność, kultura pracy, prowadzenie są znacznie lepsze w 2.0.
Zrobiłem po 200km jednym i drugim przed zakupem.
Bagażnik nawet nie wiem jaki jest w 1.5. Gdybym chciał duży to bym brał Leona w kombi