Powerbox w 1.5eTSI

Leotix
Forek
Posty: 1
Rejestracja: 26 mar 2025, 09:57
Cupra: Formentor
Silnik: FL 1.5 eTSI mHEV 150
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: Płock
Has thanked: 1 time

Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: Leotix »

Hejka,
ma ktoś może doświadczenia z powerboxem w miękkiej hybrydzie z DSG? Myślę nad zakupem V-tech Tuning PowerChip Digital, wg sprzedającego ma działać z tym silnikiem, jednak zastanawiam się jak się to sprawdza i jak wygląda spalanie. :D
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2798
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 597 times
Been thanked: 510 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: Charls »

Moim zdaniem to że auto jest MHEV nie ma znaczenia dla pracy silnika i powerchipa. Spalanie średnio wzrosło od 0,5 do 0,7 litra /100 km
alfiorz
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 715
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: DW
Has thanked: 45 times
Been thanked: 146 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: alfiorz »

Problemem może być nie tyle silnik, co nowe zabezpieczania i sposób komunikacji sterownika. Gdzieś oglądałem filmik na YT, gdzie jakiś tuner mówił to nowym 2.0 333KM, że ten jest odporny na box-y. Z silnikiem 1.5 ad 2025 może być podobnie. Krucze nie mogę znaleźć tego filmiku.
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2798
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 597 times
Been thanked: 510 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: Charls »

Golfy 8 FL z 1.5 e-TSI bez problemu "znoszą" powerboxa
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 814
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 76 times
Been thanked: 125 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: rsmiech »

Pewnie, że tak, boxy się w żaden sposób nie komunikują z ECU. Oszukują czujniki, zazwyczaj ciśnien, przeplywu a te sa analogowe. Jeśli boxy wogóle podłaczone są pod magistralę CAN, to tylko po to żeby odczytać dostępne niezabezpieczone dane, jak np, obroty, położenie przepustnicy, pedału przyspieszenia . Niczego przez CAN nie zmieniają. Zawsze to wygodniej pozyskać dane przez can tak jak w prostym interfejsie obd niż wpinać się fizycznie w czujniki, których wskazań nie ma potrzeby modyfikować.
Jeśli jednak zabraknie fizycznych analogowych czujników, to fakt, boxy nic nie zdziałają a silnik bedzie na nie odporny.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 60000km Średnie spalanie11.6l/100km
alfiorz
Formenciarz VZ5 BAT
Posty: 715
Rejestracja: 30 kwie 2023, 11:39
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: DW
Has thanked: 45 times
Been thanked: 146 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: alfiorz »

Znalazłem. Od ok. 9 minuty. że niby jest w VZ dołożony jakiś czujnik na turbo, co podobno "kasuje" oszukiwane odczyty przez box-a. coś na rzeczy, czy koleś gada od rzeczy? no i czy dotyczy to 1,5?
Awatar użytkownika
Charls
Junior Admin
Posty: 2798
Rejestracja: 31 sty 2024, 15:19
Cupra: Formentor
Silnik: 1.5 TSI 175
skrzynia: DSG-7
Lokalizacja: GKA
Has thanked: 597 times
Been thanked: 510 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: Charls »

alfiorz pisze: 27 mar 2025, 14:02 ... no i czy dotyczy to 1,5?
Ostatnio wypełniałem oświadczenie majątkowe i większość pół wypełniałem - "nie dotyczy", taka sama sytuacja jest z 1.5 :)
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 814
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 76 times
Been thanked: 125 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: rsmiech »

alfiorz pisze: 27 mar 2025, 14:02 Znalazłem. Od ok. 9 minuty. że niby jest w VZ dołożony jakiś czujnik na turbo, co podobno "kasuje" oszukiwane odczyty przez box-a. coś na rzeczy, czy koleś gada od rzeczy? no i czy dotyczy to 1,5?
To wszystko prawda.
Czujnik rpm dołożony dla turbiny Conitnentla nie czyni sterownika EA888Gen4 odpornym na boxy a jedynie ogranicza możliwość uzyskania znacznych przyrostów z jego udziałem a które często, jeśli były przesadzone, skracały żywotność turbiny.
W materiale wideo jest mowa, że box w tym przypadku podnosi moc mksymlaną o 20-30Km a nie jak poprzednio o 50-70.
Tak max moc będzie ograniczona właśnie z powodu max. obr sprężarki, jednak czujnik ten nie przeszkadza w podniesieniu momentu w środkowej części zakresu obrotowego silnika bo tam obroty turbiny są mniejsze.
Nie oszkujmy się, nie można podnosić mocy w nieskończoność oszukując ECU jedynie informacją o ilości i ciśnieniu powietrza w dolocie, a to właśnie robią boxy.
Box to taki sławny rezystor, który w przeciwieństwie do niego zmienia swą wartość w zależności od prędkości oborotwej i głębokości wciśnięciu pedału przyspieszania.

Celem dołożenia czujnika obrotów turbo nie była ochrona przed boxtunningiem lecz to, że stało się to technologicznie i ekonomicznie uzasadnione. Prędkość wirnika turbo jest bardzo istotną informacja służąca ochronie turbosprężarki przed przekroczeniem parmetrów pracy powodującym nadmierne naprężenia w łopatkach czy sytuacji zerwaniu filmu olejowego jej smarowania.
To dzięki temu czujnikowi można dokładnie kontrolować doładowanie i to w jakim punkcie charakterystyki się znajdujemy niezależnie od warunków zewnętrznych, obciążenia, ciśnienia zewnętrznego wysokości nad poziomem morza, pojemności intercoolera.

Zastanawiałem się właśnie jakiś czas temu, czy rzeczywiście w moim Continentalu taki czujnik jest, bo obserwując wiązki w okolicy turbo nie widziałem tam żadnego dodatkowego okablowania.
Wiem natomiast, że GarretPowerMax ma taki czujnik i obroty turbo można nawet podglądać w dedykowanej apce na androidzie.
Niedawno jednak testowałem interfejs do logowania parametrów silnika/skrzyni/haldex w trybie odświeżania 20-30Hz (SimosTool) i właśnie wśród zalogowanych parametrów widniała rzeczywista prędkość obrotowa turbiny.

Najważniejszym jednak przesłaniem tego materiału jest to, że jednostki EA888Gen4 (Evo4) są najlepszymi silnikami do modyfikacji, dającymi najlepsze przyrosty, bez obawy o uszkodzenie i to bez ingerowania w ich mechanikę.
Panowie, do dzieła.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 60000km Średnie spalanie11.6l/100km
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 814
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 76 times
Been thanked: 125 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: rsmiech »

czy FLe, są rzeczywiście zablokowane przed chiptiningiem? Nie wiem. Jest tam dalej Simos19.6,
wg. MagicMotorsport powinny się dać programować.
Chyba że nie da się tego zrobić przez Gatewaye z OBD, tylko pod złącze CAN w sterowniku trzeba podjeść bezpośrednio, jak np w VZ5,2.5 TSI gdzie należy wyciągnąć sterownik do progrmowni.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 60000km Średnie spalanie11.6l/100km
Awatar użytkownika
rsmiech
VIP
Posty: 814
Rejestracja: 27 kwie 2022, 00:07
Cupra: Formentor
Silnik: 2.0 TSI VZ 310
Lokalizacja: Żywiec
Has thanked: 76 times
Been thanked: 125 times

Re: Powerbox w 1.5eTSI

Post autor: rsmiech »

O jest i ten czujnik obrotów turbiny. Schowany za wlotem powietrza od strony grodzi, trudno go zauważyć.
W wersjach 1.5 turbo nie ma tego czujnika.

To tylko sygnał, więc Boxy musiałby mieć kolejną zmienną do oszukiwania, kolejny kabelek do podłączenia.
2022 VZ 420KM, 516Nm, by Gregor10, Eibach ProKit, Intercooler, TCM upgrade. 60000km Średnie spalanie11.6l/100km
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny i chiptuning”